Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Anak anak kami

Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Saturday, October 11, 2008

Makan @ Bombay Palace

Makan kat Bombay Palace sebab aku dah janji nak bawa kawan aku...lama dah aku janji, tapi asyik tak kene time je...kali nie, akhirnya, impian aku nak bawa dia, tercapai...sedap gak makan kat sini...makan ala2 raja..hehehe...dekat 2 jam gak dok sini...2 kali gak aku paksa diri aku ke toilet, utk bagi space kat perut aku, utk masuk lagi apa yg boleh ...hahaha...maklumlah, makanan dia agak mengenyangkan...

mula2 pilih nak makan apa...aku pilih Palace Feast...makanan Raja utk 2 org...wah!
Dalam menu Palace Feast ada appetizer, main course, dessert n lastly tea..

Dia hantar papedom n pencecah yang pelbagai...papedom dia bukan macam biasa..lain sket, sedap n kenyang...ada banyak keping gaklah..dahlah besar..
Pencecah dia pulak ada 5...sos rasa kari, acar limau berempah, cili hijau blend dengan pudina, cili berempah dan kari ada kentang (ntahlah..ye kot)..cicah dengan papedom...
Pastu tak lama sampailah appetizer..nama dia MAKAI ROLL..deep fried vegetable roll with corn..sedap gak, unik rasa dia..ada salad makan dengan yogurt..yogurt dia pure n pekat..
Dah selesai pembuka selera, datang lah encik hindustani heh, bawa pinggang berasap untuk masakan KEBAB SIZZLER..ada udang besar, kebab daging, ayam kebab..sedap oooo...
sedap tau udang dia..juicy..kebab daging n ayam pun rasa dia unik..sedapnya, sampai pejam mata mengunyahnya...
KEBAB SIZZLER nie datang sekali dengan roti kuning nie...rasa dia mcam roti cicah kual dal..mesti roti nie dibuat dari kacang dal...sedap..mmg kenyang...main course pun tak sampai lagi, tapi dah kenyang...
Nie lah semua gabungan KEBAB SIZZLER tue...
Dah habis makan, pekerja dia pun, dengan lajunya menghantar main course iaitu, KASHMIRI PULAO (nasi beriyani), PALAK PANEER (keju potong dadu masak dengan bayam yg di blend), GOSHT LAZZAT MASALA (kari kambing), PALACE MURGH (ayam sumbat dengan sayur dan kuah badam) dan ROOMALI ROTI (roti nipis yang panas)..mana tak kenyang...

Masa staf dia tanya, "How's the food?"..tak terjawab....sebab kekenyangan, tak leh nak jawab...dia pun naik heran.."adakah makanan tak seda?"...lama lepas tu baru kitorang jawab...baru dia faham...so, dia hantar dessert lambat sket, sebab kitorang request nak rehat dulu...
Tak lama lepas kitorang mcm ular telan sekor kambing, pekerja dia pun bawa dessert MANGO KULFI (home-made aiskrim mangga dengan pure silver kat atas)..dengar cerita silver tulen nie baik utk kesihatan..rasa dia kosong je...orang kata, pure silver nie, raja2 je makan...hehehe, ada calon jadi menantu raja kot...hahaha...susah tul nak habiskan aiskrim nie..aku mmg suka airkrim, tapi yg nie lain sket, sebab aiskrim dia pekat n berlemak...ada rasa yogurt...maybe dia letak yogurt tak letak susu...
Last sekali dia kasi teh nie...aku tak ingat nama apa...teh nie ada rasa herba..ada rasa cengkih, buah pelaga, kulit kayu manis...aku ingat aku takleh minum, sebab teh susu..dah kenyang sangat, kalau minum benda bersusu, mesti nak terkeluar balik..tapi yg magic nyer, tak pun...dia buat perut jadi selesa n lega...panas rasa badan...sedap!..
Last sekali, apa lagi...bayar lah..mmg lah mahal, tapi berbaloi...bukannya makan setiap hari...setahun sekali...penat bekerja bagai nak mampus, apa salahnya manjakan diri dengan makanan yang sihat dan di layan, ala2 RAJA...HAHAHAH...(gelak kekenyangan)

No comments: