Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Anak anak kami

Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Thursday, June 18, 2020

GDM pregnancy ke 6 anak ke 3.

Saya disahkan GDM selepas minum air gula lepas 2 jam. Bacaan 9.2 sebenarnya tinggi.
Hadap aje la kene buat BSP 2 minggu sekali.


Kalini saya tak check up dekat Klinik Kesihatan sebab KK Kurnia ni ramai sangat umat. Average masa saya tunggu 4 jam. Saya rasa saya perlu hargai masa sebab saya banyak sangat kerja kene selesaikan. So, saya ambil keputusan pergi Pahang Medical Center. Jumpa Doktor pakar lagi tuu.. Hihi..

Di sebabkan kita dh biasa check up dekat KK, nurse KK tip top dan boleh detail dorang check. Bila pergi PMC, urine tak ambil, darah utk hemoglobin pun tak ambil. Yang dia buat hanyalah blood pressure dan scan baby. Bayar RM190. Hmm.. Saya pergi sana dalam 4x tak silap, lps tu rasa tak berbaloi.

Masa 32 minggu, baru teringat nak buat 4/5D scan. So google la kat mana nak buat. Terjumpalah Klinik As-salam Indera Mahkota. Kene booking through online utk scan.

Madam Fiza yg scan saya. Org nya lemah lembut, friendly and yg saya suka, dia ckp dgn baby dalam perut. Rasa caring sangat. Dah selesai semua, saya tanya Madam, kalau2 saya nk check up perut dekat klinik ni boleh ke. Dia suruh saya jumpa Dr Hidayah dekat bilik no 1.

Dr Hidayah pun sangat caring. Dia tepuk dahi tgk buku pink saya tak lengkap masa pergi check up dekat PMC. Dia pun arrange utk saya check up dekat As Salam. Lps dia check buku pink saya, dia decide utk saya ambil darah utk lengkapkan mana yg tak. Fetal kick chart pun saya x buat sb PMC tak cakap apa2.
Alhamdulillah Allah temukan saya dgn Klinik As Salam. Saya continue check up dekat sini. Ambil masa 30 min je.

Semua yg berlaku ada hikmah. Saya dapat belajar dan cerita pada sape2 yg bertanyakan pendapat berkaitan check up pregnancy.

No comments: